Pimp a Mia

- Mia får jag göra en fläta på dig?
- Ja gör det, säger jag.
- Jag tror jag gör en inbakad.
- Det blir fint, säger jag. Kan du göra en sån då?
- Näe
- Men då kan du göra en vanlig
- Ja för det kan jag.

Sitter hemma hos Hille och Wilma är i fixartagen.

Hon gör en fläta, sen blir det en till.
Efter det ska en hårtest sättas fast i pannan och på den vill
hon trä pärlor. Så hon slickar på mitt hår så det ska gå lättare *urk*

Jag blir jättefin i håret.

- Nu ska vi fixa ansiktet på dig
- Jasså du, säger jag.

Wilma plockar fram necessären och jag får både ögonskugga
och läppglans.

- Nu ska vi fixa dina kläder, ställ dig upp.

Jag ställer mig upp och Wilma börjar dra och greja med min top och
min tröja. Ärmarna ska upp en bit, topen ska ner en bit.
Sen är jag vacker som en prinsessa.

I've been pimped!

Efter det har vi utvecklingssamtal Wilma och jag. Jag får svara på frågor
om hur jag trivs på jobbet, vem som är snällast, vem som är dumast.
Jag får berätta om jag blir arg på något, om jag blir glad för något och
vad jag tycker om min chef.
Wilma antecknar glatt allt på ett papper, hon nickar och ser allvarligt
på mig när hon ställer sina frågor.
Sen skulle jag ta hem pappret till mamma för underskrift.

Det är ordning på tösen...:-)

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Jag vill också bli pimpad! Störtskönt ju. =D

2009-05-25 @ 22:09:50
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Syss

Härligt!!!! Men jag undrar, var är den pimpade bilden!! den vill man ju se.



Ha det bäst!! Kram

2009-05-26 @ 08:42:19
URL: http://carinatranar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0