Trasig vs hel

Slappardag idag. Vaknade och kände mig riktigt utvilad.
När jag såg på klockan så häpnade jag över att jag inte
kände mig "övervilad"...klockan var 10.
Men så tänkte jag att..äh..klockan har ju stannat...och efter
den tanken så drog jag täcket över huvudet och slumrade om.
Vaknade en stund senare av en väldigt påtaglig kissnödig-känsla,
kikade på klockan igen och insåg att...näej den har inte alls stannat
för nu var klockan faktiskt 11.
11 !!! Shit vad jag hade sovit! Och inte skämdes jag ett dugg heller...
jag borde skämmas, lata människa tänkte jag då jag gjorde vad
jag kunde för att ta bort det där påtagliga som drabbat mig en stund
tidigare.
Tassade ut i köket och satte på kaffe. Plockade fram frukostgrejer
(macka och yougurt). Åt lite, surfade lite, spelade lite och så där ja
ni vet...slappade som man gör en söndagsmorgon på landet. (fast
jag körde småstads-varianten)

Tog reda på lite disk, var trevlig mot min mamma som kom förbi.
Messade lite folk, klädde på mig och gick och bokade tvättid.
(Imorgon mellan 16-19 för onödigt vetgiriga)
Vart hämtad av en Anna, hämtade en Hille...fikade på Drott.
Åt en pizza, gick hem, drack kaffe med Hille.

Tja det är nog i stort sett min dag idag.

Imorgon ska jag ner och träna, lämna in remissen till sjukgymnasten
som jag fått nu och boka en tid.
Sen ska jag tvätta kläder, dammsuga och skura golv.

Hoppas ni har en fin långhelg allesammans!

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Låter som en underbar dag! Min dag har också varit riktigt bra. I morgon tänker jag härma dig och sova hela förmiddagen. Känns som en bra plan. =)

Kram

2009-05-22 @ 00:13:42
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0