Vi kommer nog att synas!

Nu har jag varit och införskaffat ett nytt parasoll.
Det kommer garanterat att synas!

Så om ni följer maran på tv så kan ni se oss/mig/parasollet
vid 15 km och vid 30 km. Vid stadshuset och vid Skeppsbron.



Ikväll sen ska jag vara katt och hundvakt. Robin och Jossans
Nelli + kattungen Sir Selma.
Ska bli riktigt intressant eftersom Fis-Lisa valt att löpa just
nu och deras Sir Selma är en hankatt. Visserligen bara ca 3-4
månader gammal så det är nog ingen större fara.

Satt och diskuterade med syrran nyss om katter och parning.
Pucko tar ju för vana att sätta på Fis-Lisan när hon löper.
Jag läste en artikel förut om att uppfödare gärna tar till en
kåt, kastrerad hankatt för att dämpa honornas löpbeteende.
Det genererar ju liksom inte i några bebisar.

Så man kan säga att en kastrerad hankatt är som en kondom.

Kommentarer
Postat av: Fisken

"En kåt kastrerad hanne är som en kondom"

Jag skrattar OCH är förnärmad på en gång... mycket förvirrande.

2009-06-01 @ 01:01:38
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0