Superhjälte och katter

Inatt drömde jag att jag var en superhjälte. Eller iallafall att jag kunde flyga.
Så fort jag hamnade i en situation som jag inte visste hur jag skulle ta mig ur
så drog jag upp armarna som ett flygplan...och så lättade jag ifrån backen och
svävade iväg.
Jag flög över huset jag växte upp i minns jag, och över min gamla skola. Men det
såg inte riktigt ut som det gjorde då. Skolgården hade hamnat mitt i en regnskog,
och mitt hus låg mitt ute i ödemarken.
Jag drömde också att jag tappade mina tänder. Att dom bara rasade sönder i
bitar som jag spottade ut. Ganska äckligt egentligen att drömma så...undrar
vad det betyder??

Vaknade av ett konstigt ljud....Baddabam...mjau....donk....swoooooosch......
Undrade vad sjutton det var för något innan jag kom på att det var lilla katten som
hoppade upp på min garderob.
Det hon gör är att hon först hoppar upp på min byrå...där sitter hon och trampar
med tassarna och liksom "gungar igång" hoppet...sen tar hon språnget (baddabam),
jamar samtidigt för att få mera kraft eller så (mjau)...hoppar upp på kanten till
dörren (donk) och då rör ju den på sig  (swooooosch) så den närmar sig garderoben
där hon sedan hoppar upp.
Smart kisse....hon vet att dit upp kommer inte Pucko, han är för stor, tunt och klumpig,
så där kan hon ligga ifred...vrida lite på huvudet och titta på Pucko där han sitter på
golvet och så jamar hon lite retsamt till honom...(hahaha...du kommer inte upp!!!!)

Pucko däremot har en annan egenhet. Han springer runt och öppnar alla garderobs-
dörrar, alla skåpluckor som han hittar...men han ska inte in där...nej nej han bara öppnar
och så går han iväg...så ibland består mina dagar enbart av att springa och stänga,
Pucko öppnar, jag stänger, Pucko öppnar, jag stänger......jag har alltså ett eget gym
hemma!

Hittade denna filmsnutt...*L*...lilla kattungen som tar sats och missar är ju bara
sååååå söt...:-)

 


Roliga katter

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0