Drömmar i förfall



Jag vet att jag skrivit det förr, men jag skriver det igen.
Jag drömmer mycket på nätterna.

Bland annat har jag en återkommande dröm om ett hus.
Det är ett stort hus, lite lyxigt. En halvtrappa som går ner
till ett stort vardagsrum och från det vardagsrummet är
det en utgång till ett uterum.
Uterummet är enormt. Det är byggt i etager med trappor
och det går lite i vinkel. Först rakt ut från huset och sen
viker det av i ca 45 grader åt vänster.
Det är trappor här också. Längst ner i själva vinkeln
finns det en pool och en jaccuzzi. Det är mycket växter i
rummet, vilstolar och en bastu.
Men rummet verkar liksom övergivet. Det ligger skräp i
vattnet, växterna är torra, det är skräpigt på golvet och vissa
fönsterrutor är trasiga.

Inatt drömde jag om huset igen. Men nu var uterummet
totalt igenväxt. Det var rankor från växterna som gick tvärs
över golvet. Det var alger  och typ kalkavlagringar på dom
stora glasfönstren och det var en sådan där äckligt
slemmig yta på vattnet.

Undrar om det betyder något?
Och vad i så fall?

Kommentarer
Postat av: Jojo

Jag får bara gåshud när jag läser det där...



och ja du är min lilla groda...i alla väder...

2008-12-20 @ 22:54:02
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Jojo

Tolkning??

*funderar*



Huset står för något stabilt,..något som står kvar, kan det vara dig själv? Lite lyxigt tolkar ja det som du är rätt nöjd ändå med dig, men altanen som är mera Övergiven kanske handlar om en del av dig som du försökt förtränga, något du blundat för? Och nu att det är igenväxt kan tyda på att du måste röja ut i dina egna utrymmen för att komma till botten av detta.



Uterummet kan representera någon annan person som kan ha visat en fin yta,..men är alldeles för trasslig för att kunna ge dig något bra i utbyte??

2008-12-20 @ 23:12:38
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Warlock

Min vän, sådana drömmar betyder alltid något. Men vad är en svårare fråga. Jag har räknat ut att när man drömmer om ett hus brukar det handla om en själv.



Har du försummat en djup del av dig själv som tidigare gett dig i alla fall litet mera andlig näring än nu? Eller är det tvärtom, det torra har försvunnit och nu händer det en massa som du inte har någon kontroll över? Hmmmm... Intressant!

2008-12-21 @ 01:41:43
URL: http://warlock.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0