Axident....

Kom att tänka nu ikväll på mina bravader som truckförare.
När jag fick mitt truckort så arbetade jag på ett elgrossistlager.
Det lagret bestod av en del med väldigt högt i tak, där vi hade
grejer som kablar, kylar, frysar och andra skrymmande grejer.
Sen hade vi en del med lite lägre i tak där det fanns små pryttlar
som elekrikerna behöver. Kabeldosor, reläer och en massa
småplock.
I den här delen (med lågt i tak) hade vi även kundtjänsten och
lastkajen där gods hämtades.
Jag skulle åka iväg och ta ner en pall med kylskåp. Tror jag
hade haft mitt truckkort i kanske en månad. Glatt for jag iväg,
lyfte ner pallen galant och for iväg mot låga-tak-delen och då
sa det PANG, RASSEL, GNISSEL och det vart tvärstopp.
Trucken lättade i framänden och började luta, jag vart livrädd
för jag fattade först inte vad som hänt. Folk kom rusande för
att kolla vad det var som lät så förbannat....och där stod jag...
med ett kylskåp som var vikt dubbelt. Jag hade nämligen kört
utan att ha tagit ner gafflarna på trucken, vilket resulterade i att
kylen tog emot när taket vart lägre, det vek sig över taket på trucken
och kilade fast sig....
Min första känsla vart...fnitter...sen vart jag svettig och efter det såg jag
hur tusenlapparna försvann från mitt lönekonto.
Men som tur var hade jag en bra arbetsgivare som såg på det hela
med humor. Dom fotade av eländet och satte upp en STOR bild som
ett varnande exempel och med stora bokstäver stod det:

"Sänk gafflarna!!! Lågt i tak!!!"


En olycka händer så lätt.....(obs...bilden är från någon annans galanta åktur)

Kommentarer
Postat av: Jojo

Haha

det hade jag velat se.



Ni måste ha haft en hel del intärna skämt..



*'gaffla inte så jävla mycket"



Typ...

2008-11-18 @ 20:28:25
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0