Haffad av polisen

Kom på en grej inatt när jag jobbade. Ja jag satt och tittade på en film som det
var poliser i och då slog minnescellerna på sig och påminde mig om den enda
gången jag blivit stoppad av polis....när jag cyklade...

Det var så att jag hade jobbat på kvällen. Måste ha varit på hösten för 2 år sedan,
det var iallafall väldigt mörkt ute.
Jag kommer där trampandes på trottoaren, ja på själva cykelbanan på trottoaren,
ganska glad över att få åka hem. Lite längre fram på gatan ser jag två pikétbussar och
två polisbilar efter vägkanten och jag tänkte:
 "Shit...här har det hänt något riktigt".
Jag tänkte också:
"Man kanske inte ska störa utan cykla mellan husen hem istället för att cykla precis
förbi dom och kanske störa".
Men...nyfken som man är så struntar man i alla sådana varningssignaler och trampar
vidare. När jag cyklar förbi hela kalaset så inser jag att:
"Nähä...här har det minsann inte hänt något alls...dom har social samvaro", och så cyklar
jag förbi.
Just precis när jag kommit förbi den sista bilen så hör jag någon som säger något och
jag tänker att dom säger väl "Hej" eller nått, så jag hejjar ju då glatt tillbaka, man är ju artig
mot polismakten liksom. Då hör jag någon hojta igen:
"JAG SA STANNA!!!!"

Tvärnit!!!! SHIT!!!



En polis kommer fram till mig och påpekar:
"Du har inget lyse på cykeln"
Och detta är alldeles sant. Det har jag inte. Och mina hjärnceller slår bakut, går på semester,
super sig fulla...jag vet inte vad...funkar gör dom iallafall inte för jag säger:
"Nej, men jag har en fin reflex!" och så ler jag så där charmigt (läs krampaktigt, panikslaget)
"Du ska nog kliva av och gå hem"
"Jo ja visst ska jag det"
Och hem går jag...när jag kommit en bit på väg så har hjärncellerna sprunit ikapp mig och
jag inser det komiska i det hela.
Det krävdes 2 pikéter, 2 polisbilar och totalt 7-8 poliser för att hejda min framfart på cykeln
och påpeka min avsaknad av lyse....undrar just om det är rekord? :-)
Sen säger dom att polisen är underbemannad...jo jo....



Kommentarer
Postat av: Jojo

Äääääääääääh ge dig själv lite själförtroende..

de stannade dig för att den polisen ville ha kontakt..'blink*

2008-09-03 @ 19:29:30
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

Och vem bryr sig?...S..jag har redan

haft min polis, remember?? Och hur bra

var det??

2008-09-04 @ 19:45:38
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0