Någonstans mellan Ystad och Haparanda

Hilles dotter Wilma frågar mig:
- Vad ska du ha på dig när vi går ner till torget?
- Bikini...svarar jag.


-VA? Ska'ru? säger Wilma
- Ja, har inte mamma sagt till dig att vi ska bada i fontänen?
- Nä!? Ska vi?
- Ja, klart vi ska! säger jag.
- Mamma, Mia ska bada i fontänen! Hon ska ha bikini!

Hille börjar fnissa och min bluff är avslöjad.
- Nej jag ska inte ha bikini, trodde du det?
- Nääeee.....

Så gick vi ner på stan. Torget myllrade av folk. Scenen var uppställd,
brandkåren på plats med stora stegbilen som man fick åka i högt högt...

 

Vi satte oss utanför korvkiosken där vi hade utsikt över storbildsskärmen.
Plötsligt mäker vi att Gert Fylking står snett bakom oss och pratar med glada
ortsbor.
- ÅT ni verkligen grävlingen?
- Jo...svarar Gert, säkert lite småless på frågan.

Hille puttar på mig
- Fråga om du får ta kort på han med ungarna.

Tja....
- Gert, hej!...Får jag ta kort på dig och småtjejerna?
- Ja visst, svarar Gert och försöker ställa upp sig.
Tjejerna krånglar lite och vill inte riktigt men jag frestar
med att dom sedan kan få fota MIG och Gert. Då ställer dom upp så fint så



Sen går Gert iväg...han vill nog inte bli fotad med mig.

Showen drar igång, Gert värmer upp oss med en påskfräckis om en hare och en älg.
Folk skrattar och applåderar. Dom får till och med en kurs i hur en publik ska sköta
sig med applåder och jubel. Och det är ju bra, så slipper staden göra bort sig.

På skärmen visar dom när Robban och Gert går ifrån Norrköping. Bakom dom går
två elefanter. Elefanterna har gjort så som elefanter brukar göra...bajsat.
Bajset zoomas in ordentligt.
- Kolla köttbullar! säger Wilma glatt.
- Men Wilma, fnissar jag, det är ju elefantbajs.
- Var det? säger hon förvånat.
- Det såg ju ut som köttbullar, fortsätter hon.

Efter en stund knatar vi hemmåt med frusna barn. Gert och Robban håller fortfarande
låda där nere, men jag får se det på tv sen.
Trist bara att man missar mellansnacket...då det är reklampaus...men vaddå.
Jag har ju pratat med Gert....man kan inte få allt...*L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0