En glad nyhet!

Jag har en  rolig sak att berätta. Ja det är roligt ur flera
perspektiv och ur ett helt annat perspektig är det faktiskt
lite småläskigt.

Som ni alla vet (tror jag) så bor min äldsta son tillsammans
med mig. Det var först bara tänkt som en tillfällig nödlösning
men med tiden så vart det allt mera permanent. Och nu har
han bott med mig i snart fem år...i en tvåa!
Det går, man anpassar sig..men visst är det tufft ibland.

Sen är det också så att min mamma ska byta lägenhet. Hon
ska få en RIKTIG tvåa med ett riktigt kök i. Ett sånt man kan
sitta i, till skillnad från det hon har nu. En tvåa med kokvrå som
är ihopbyggd med hallen. Det är visserligen en jättefin tvåa
men för en bullmamma så är det lite litet så nu ska hon flytta.

Och VET NI!!!!!

Grabben får ta över hennes tvåa med den lilla kokvrån!
Det passar honom perfekt för han är ingen bullmamma!

Så efter den 1 november så kommer han inte att bo med mig
längre.

Det lite läskiga...ja det är att jag har aldrig någonsin bott helt
ensam. Antingen har jag haft en karl eller så har jag haft
barnen.
Det kommer bli tomt. Det kommer bli MYCKET tomt.
Men skönt...och kanske allra skönast för honom :)

Men ni som då bor helt ensamna och kanske gjort det
ett tag. Hur gör ni?
Har ni några tips och trix?
Lagar man mat åt sig själv varje dag (som jag gör idag),
eller blir det infrysta storkoks-förpackningar till upptining.

Hur gör man? Säger man godnatt till väggen eller ställer
man sig på balkongen och skriker GOOOOD NATT!!! till
hela kvarteret?

Berätta för mig...ni som vet...mina gurus....

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Grattis till er bägge! =D



Dina frågor är svåra att svara på eftersom det ju är så individuellt. Gillar du att laga mat kommer du kanske fortsätta göra det dagligen, men man vet aldrig. Jag hade ju varannan vecka själv förr och då blev det lätt hänt att man lagade en stor gryta eller något i början av veckan och frös ner för att ha tillgänglig om man blev hungrig. Mackor ersatte riktig mat ibland. Hämtmat blev liksom lite enklare att motivera. Allt detta trots att jag faktiskt älskar att laga mat. Men visst fanns det även veckor då jag lagade mat varje dag bara för att jag kände för det. =)

2009-08-27 @ 10:20:00
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0