Gaska upp dig Mia!

Skitsöndag! Det är vad det är idag.
Visst...solen visar sin varmaste sida, fåglarna kvittrar och
det är liv ute...och här sitter jag...inne...

Har lite smått ångest för att börja jobba imorgon.
Inte för själva jobbets skull, det ska nog gå bra. Mera för
att klockan ska ringa imorgonbitti.
Det har varit riktigt skönt att slippa den ett tag kan jag
meddela.

Jag har inte gjort så mycket med denna dag ännu.
Har diskat och planterat om blommor. Känns nästan
som att det får räcka.
Egentligen skulle jag just nu vilja planera inför någon
resa, det hade varit trevligt. Men nu är det som det är och
några rese-pengar kan jag ju känna mig blåst på just nu.
Att resa på cykeln känns liksom inte så aktuellt heller.

Men nu ska jag sluta gnälla.
Nu  ska jag ta mig i kragen och göra något vettigt. Fan sitta
här och vara bitter eller vad jag nu är, det går ju inte för sig.
Kännde just att jag vart lite arg på mig själv över det.

Nu ska jag rensa kylen och skafferiet. Mina små söta inneboende
ska vräkas! Har en massa sådana där småflugor överallt. Det är
äckligt! Jag gillar inte dom där...dom är för små. Man kan inte ens
klappa till dom eftersom dom far iväg av luftdraget innan han hunnit
drämma till.

Så...nu blir det full fart här....



Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Om du ställer ett glas med vinäger, helt äppelcidervinäger, med en droppe diskmedel i tror de där äckliga och rätt korkade djuren att du bjuder till fest och voilá! så drunkar de. :)



Hoppas humöret lyfter så att du ser vilken fin dag det faktiskt är. =)



Kram

2009-08-09 @ 16:37:07
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja, hoppas att du lyfte blicken lite då och då och så solen. Den var urvacker idag :-)



Kram på dig käresta syster!!

2009-08-09 @ 20:46:18
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: Daniel

Sätt diskmedel i ett glas så drunknar de!

2009-08-10 @ 14:57:00
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Mia

Tack för tips!

Nu ska dom dö...dom jävlarna...hehehe...



Carina

Jodå...dagen vart bättre :) Kram!

2009-08-10 @ 15:17:59
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0