Maten i valet och kvalet...HJÄLP!

Nu har jag varit ner på stan och gjort av med pengar.
Har köpt handdukar till grabbarna, en pläd och ett ställ
med kaffemuggar.

Handlade mat också och nu står en sötstek och doftar
gott i en gryta på spisen.
Jag hade tänkt mig göra slottsstek men hade ingen
ättika hemma. Men jag gör som en slottsstek ändå,
det går säkert att äta.
SItter i valet och kvalet om jag bara ska koka potatis
till eller om jag ska göra en potatisgratäng.
HJÄLP MIG att bestämma mig!!!

Alltså gratänger är ju så vansinnigt gott :-), men jag
vet inte riktigt om det passar till en stek. Ska ju ha en god
sås till och känner jag ena grabben rätt så kommer han att
bada i vinbärsgelé till...han äter det som godis!

Men jag vet inte än om dom kommer eller inte. Har inte fått
tag i gelé-sonen på flera dagar. Tydligen så har han glömt
sin mobil i sin pappas bil och där ligger den och har laddat ur.
Men men...han brukar kunna dyka upp som gubben i lådan :-)

Har köpt SKIP BO...minns ni det? Kortspelet?
Jag älskar sällskapsspel, tycker det är en vansinnigt rolig
sysselsättning. Och jag tror att mina grabbar gillar det också.
Dom är ju liksom uppväxta med det.




Kommentarer
Postat av: Therese

Så kom barnen förbi på mat sen? O vad blev det i slutänden? Ja du finns inget som att åka hem på söndagsmiddag.. jag gillar det med!

2009-01-05 @ 11:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0