Höger och vänster = förvirring



Satt nyss och slötittade på reprisen av "Sveriges sämsta
bilförare". Den här gången skulle dom backa med husvagn.
En del av dom som var med hade aldrig någonsin backat
med vare sig husvagn eller något annat släp tidigare.
Det här gjorde att det blev lite smått förvirrat då höger plötsligt
blev vänster och viceversa.

När jag tittade på det så kom jag att tänka på när min syster Åsa
och jag skulle till Västerås för att hämta möbler som jag köpt
på Blocket. Vi hade adressen och vi hade en GPS som snällt
talade om för oss hur vi skulle köra, när vi skulle svänga osv.

Så här blev det:

GPS: Om 500 meter, sväng höger, sedan höger igen.
GPS: Om 300 meter, sväng höger, sedan höger igen.
...
GPS: Sväng höger, sedan höger igen.

Åsa svänger höger, sen vänster

GPS: Räknar om färdväg.

Vi kommer tillbaka till samma ställe. GPS:n säger samma
saker...JAG säger: Sväng HÖGER nu och höger IGEN.

Ja ja, säger Åsa...och svänger höger..sen vänster.

Fniss och fnitter i bilen, GPS:n räknar om färdvägen.
Och tredje gången på samma ställe så säger jag

- Åsa, nu svänger du höger och sen VÄNSTER!

- Ja ja säger Åsa och svänger höger och HÖGER...YEEAAA!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är roligs ni:-) Jag ser er framför mig:-) Tur att det gick bra till slut..

2009-07-17 @ 17:53:11
Postat av: Malle

Haha, påminner lite om när vi skulle till båten!

2009-07-17 @ 18:59:05
Postat av: Malle

Förresten, syrran har börjat blogga! och henne har du ju träffat. http://sweetspicystings.blogspot.com

2009-07-17 @ 19:00:48
Postat av: Mia

Jenny...ja du känner ju virr-syrran S



Malle

Ja men eller hur! Fan vilken språngmarsch det vart till slut...S...Ska genast in och kolla hennes blogg :)

2009-07-17 @ 21:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0