Mia the baby

Idag kom mamma hit och hade två böcker med sig.
Den ena heter "Boken om mig" och den andra heter
"Babys egen bok".
I dom står det skrivet om mina framsteg som en
väldigt liten människa.

JAG tyckte det var riktigt kul att läsa, men jag är jävig.
Tänkte ändå dela med mig lite av mina eskapader.

Jag är född 20 april 1966, klockan 8.44 i Enköping.
Jag var 50 cm liten och vägde 3320 gram.

Röda hund hade jag i maj 1967 (vilket jag inte hade
en aning om att jag ens haft) och vattkoppor hade jag
i juni samma år. Bäst att ta alla flugor i en smäll :)

Påssjuka hade jag i juni 1975 och det minns jag RIKTIGT
jävla väl!
Jag var svullen som en gris strax under öronen. Jag ville
inte visa mig för någon.
Mamma hade en bekant hemma vid namn Fru Glader. Fru
Glader och mamma satt i köket och drack kaffe när jag gick
dit för att hämta vatten.
Fru Glader utbrister "Men du är ju tjock som en liten gris" och
LER!!!
Jag blev skitförbannad och svarade "Ska du säga din tjockis"

Det står också att läsa följande:
Började äta själv vid 22 månader.
Talade meningar vid 2 år.
Började med pottan vid 1½ år.
Min första leksak var en liten tygdocka som piper, och hon kallades
för Pip-Lisa...och HÄR...här börjar jag fundera hur det undermedvetna
fungerar. Jag hade ingen aning om denna docka, men jag döper min
katt till FIS-Lisa...hmm..
Min första smaksensation var aprikospuré.
Jag kröp vid 8 månader, reste mig vid 9 och gick vid 12 månader.


Och så en rolig sak som fanns att läsa i boken:

Vad kostar du som nyfödd?
Jo minsann...
Kläder 250:-
Sängkläder 140 :-
Säng, skötbord, balja osv 210 :-
Blöjvadd (?) 190 :-
Hygien 50 :-
Vagn 240 :-

En VAGN för 240 spänn...fan jag måste vara skitgammal!

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Du är lite till åren komna vännen, men vi får ändå vara realistiska. Inflationen under de år du levt har varit grym, så du kan vänta med att ringa till Guiness Rekordbok ett tag till. Hehehehe

2009-07-14 @ 21:29:10
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mia

Sol..ja du raring, du har nog en poäng där. Men men...jag väntar väl ett tag till med att ringa då :)

2009-07-14 @ 21:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0