Glidtackling...jomen!

Ännu en dag i raden...
Började med att jag mådde illa när jag vaknade. Ja jag mådde
illa redan igår när jag la mig, men det försvann inte inatt som
jag hade hoppats.
Inget sånt där kräk-mående utan mera irriterande, småmolande.
Och nej...no mens on the run...

Nåja, jag åkta och jobbade. Idag jobbade jag med en tjej som
är hos oss som sommarvikarie för andra (eller om det är tredje)
året i rad. En jättegullig tjej som vi verkligen saknat. Hon har varit
i Italien och Norge och jobbat med travare. Men nu var hon less
på det, längtade hem och har kommit in som sommarvikarie.
Riktigt roligt var det för jag gillar henne verkligen.

Syrran kom och mötte upp mig på jobbet strax före 13 när jag slutade.
Vi åkte raka vägen ner för att träna. Det började bra, eller tja det dög.
Fick inte upp tempot idag heller på rodden. Alla maskiner kändes
tunga, tyngre än vanligt.
Mitt i allt sammans så ringde svågern och avbröt vår träning, men vi
åker ner imorgon och kör ordentligt istället.
Så jag åkte hem, gluttade lite på nätet, diskade och åt mat. Sen tog
all energi tvärslut. Det var som att springa in i en vägg.
Eller kanske inte springa, så fort gick det väl inte, mera som en
glidtackling in i väggen...sakta men säkert....jomen...



OBS Känsliga läsare varnas. Otäck bild! (Visst er'e så dom säger???)

Nu har jag legat på soffan och sett en film. Skulle kunna skutta i säng
vilken minut som helst, men tänkte att jag skulle hålla mig vaken en
stund till. Halv nio är det något tioårs-jubileums-parlamentet-program på
tv som jag tänkte kunde vara skoj att se.

Hur har ni haft det idag? Regnfritt? ( Det var det här iallafall)

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Oh fy fy fy bläääää! Nu ilar det i benen!!



Jag kommer verkligen att sakna dig, du är ju en av mina äldsta bloggvänner. Kanske "möts" vi igen, kanske inte! Men lova att du njuter av livet som bara attans!!



Jag lägger upp dig på min "wall of fame" så att jag inte tappar bort dig!



Puss och kram och slängkyss!

2009-06-16 @ 23:01:31
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Jupp, regnfritt och skönt. Fick lite oväntat ledigt så jag passade på att göra sådant jag i vanliga fall inte hinner på vardagarna. Så himla skönt! =)



Ha en bra dag, vännen.

Kram

2009-06-17 @ 07:23:57
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mia

Tesstamente: Klart jag lovar :-) Svårt att inte njuta när det är sommar och snart semester. Och tappa mig för sjutton inte! Då morrar jag ;-) Kram på sig!



~Sol~ Härligt att få en sådan bonusdag ju :-) Behöver man ibland.

2009-06-17 @ 12:00:59
Postat av: Pjoltas

Hoppas vikarien inte är en högtravare bara..

Härlig bild det där..det får en att börja längta efter Fotbolls-VM

2009-06-17 @ 12:13:07
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej då hon travar så nätt och fint så ;-)



Härlig bild? Nej fy fan vad ont det måste göra...ryser...men så kan det gå liksom

2009-06-17 @ 12:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0