Help me!

Jaha...nu vill jag ha åsikter. Gärna många och bra.

Det är så att vi ska lägga om schemat på jobbet till hösten,
vilket innebär att jag har två möjligheter.

Antingen gå kvar på det schemat jag har idag MED nätter.
Eller lägga om det helt UTAN nätter.

Jag har gjort ett förslag men tänkte kolla lite vad andra kan
tycka är bra, mindre bra eller totalt urkasst.

Det första schemat (med nätter) ligger överst.
Schemat är rullande på 4 veckor. SÅ man jobbar alltså
vecka 1,2,3,4,1,2,3,4 osv...

SÅ tyck till nu folket!
Vilket schema ser mest lockande ut?
Alternativ minst hemskt?




Kommentarer
Postat av: DD

Jag tycker alt 1 verkar bättre. Du får mer betalt antar jag (ob för natt och sånt) och så får du mer och längre ledigheter (4 dagar på rad!).



Alt 1! =)



2009-06-11 @ 10:21:49
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Mia

DD...Jo men grejen är att jag faktiskt får flera lediga dagar med schema 2 om du räknar.

Dessutom mår jag skit av att ställa om dygnet stup i kvarten. Eller så mår jag skit oavsett det ;-) Men nu har jag 6 veckor utan nätter att kolla måendet på. Mår jag bättre, ja då lutar det åt schema 2. Men visst..det jag har nu då är nattveckorna rätt sköna...dvs dom 4 dagar man är ledig då.

Äh jag vet inte...och OB, det är inte hela världen..faktiskt...eller kanske? Hmm

2009-06-11 @ 11:04:52
Postat av: Fisken

Ledsen...Jag håller med DD. Nätter skulle lätt vinna i min värld! Alternativ 2 med hattande av lediga dagar + 08:00 tom 21:30 *frust* på söndagen vilket gör att man är helt trasig på den lediga måndagen känns sådär...

2009-06-11 @ 11:23:24
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Jag gillar ju att jobba natt så jag gillar definitivt schema nr 1 bäst. Jag skulle helt klart välja det. =) Det ökade antalet delade turena på schema 2 avskräcker mig helt redan från början, oavsett hur bra det kanske är i övrigt.

2009-06-11 @ 18:33:30
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0