Stackars studenter...

Jaha...studentfirande...
Skönt på något vis att så här i efterhand veta att man slapp eländet.
Jag tog ju liksom aldrig studenten eftersom jag var smart nog att
bli med barn sommarlovet efter nian....tajming liksom.

Nu ser jag vad jag missat om jag ställer mig på balkongen och
kikar ut. Eller nåja, faktiskt räcker det gott med att sitta inne med
stängda dörrar och fönster och bara lyssna på det.

Fattar inte att dom orkar gå ut ens när det regnar som det gör.
Varför inte sitta inne, dricka varm choklad, spela monopol och
bara umgås till tonerna av Sven-Ingvars. Vad är det för fel på det
liksom?

Nej då, här ska man vara ute i regnet och skråla. Man ska kasta
glasflaskor i backen och helst då i takt till någon dunka-dunka-polka.
Dessutom ska man också stå  i regnet, med sminket rinnandes
utefter kinderna, i en kortkort kjol, trasiga nylonbyxor och ett linne
som visar mer än om man hade varit utan.

Och när man står där så ska man yla om hur syyyyynd det är om en.
Att HAN inte fattar något alls. Ja HAN är till och med en idiot just
idag får jag veta. Det talar hon tydligt om för dom securitasvakter
som lockats hit  (i tron om att få festa kanske?).

Nej jag ska inte göra mig lustig över dom. Faktiskt tycker jag synd
om dom. Jag menar, tänk om dom visste redan på förhand hur det
skulle bli. Många vuxna är faktiskt rätt duktiga på att tala om det för dom,
för "dom har minsan varit med förr"...men säg den vuxensträvande
tonåring som ens lyssnar på dessa mossiga stofiler? Ja och lyssnar
dom så gör dom det enbart för att sedan kunna säga "Du fattar inte
ett skit...jag kan ta vara på mig själv"

Nu vill jag inte med det här dra alla över en kam. Det finns ju faktiskt
dom som har det riktigt roligt och trevligt och som minns det med glädje
i efterhand. Men dom bor inte nedanför min balkong just nu...

Usch...ja jag tycker synd om dom....och VEM har gett dom spriten?


Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Här var det rätt lungt igår. Jag blev förvånad, men kanske bor det inte så många nyblivna studenter i mitt område just i år. Vi får se om nästa år liknar förra året mer. =)



Spriten får de tag på oavsett vad vi vuxna tycker. Sen finns det troligen många föräldrar som tycker att det inte är så farligt med någon flaska eller så. Verkligheten ser inte ut som man vill att den ska.

2009-06-13 @ 11:07:34
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0