Städryck

Vaknade 11 idag. Somnade sent eftersom grabbens
dator stod och tjöt. Det var fläkten som talade om att
den behövde åtgärdas.
Så idag plockade vi isär burken för första gången på
nästan 4 år och satan vad med damm!!

Fram med dammsugare, hårtork och tops, sen var
den lika tyst som den dagen vi köpte den.
Så enkelt, och så har man inte åtgärdat det tidigare.

Nåja, när jag ändå hade dammsugaren framme så
började jag röja i hallen. Rensade hatthyllan från
vinterkläder, väskor, paraplyer och diverse bråte som
hamnat där av någon anledning (troligen lathet).
Sen har jag bara fortsatt. Köket är rensat, vardagsrummet
är dammtorkat. TIll och med soffan har fått sig ett
lyft.
Nu ska jag bara skura skåpluckorna i köket och skura
golven så är halva lägenheten klar. Ryggen säger att jag
får ta badrum och sovrum imorgon.

Känns riktigt bra när man får ett av dom här sällsynta
städrycken :-)

Grabbens kommentar när jag satte fart var:

"Vem är det som kommer?"...Hmmm....:-)

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Oj! Jag har ett helt hem som behöver lite omvårdnad... om du inte blir av med din mani, alltså. ;)



Jag sitter och tar det lugnt. Bara jag hela dagen. Skönt, skönt. Jag ska bara vara. =)



Har du läst någon av de böcker jag överlämnade förresten? Fann du någon som föll dig i smaken?



Kram

2009-06-06 @ 15:56:00
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag har dom ligger på kö :) Ska läsa ut den boken jag håller på med först så ska jag beta av "din" hög sen :)

2009-06-06 @ 16:04:07
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0