Sju(jehu)sovaren



I vanliga fall när jag jobbar natt så brukar jag äta frukost
när jag kommer hem. Sen lägger jag mig runt 10-11 och
sover till 18-19, då jag vaknar av mig själv.
 Då är det fortfarande lagom tid för att laga
middag och sen iväg till jobbet igen.

Igår var inget undantag...till att börja med.
Jag kom hem runt 8.30, åt frukost, surfade lite på nätet.
Sen la jag mig vid 10, läste ett kapitel i den bok jag läser
nu och somnade sedan.
Vaknade sedan av att grabben knackade på dörren:
- Morsan, ska du inte jobba inatt?
- Jo, svarade jag lite sömndrucket och sneglade på
klockan.

20.45!!!

Shit vad jag hade sovit!
Upp, på med kläder, ner med dator, hungrig som f-n...stack
förbi Statoil och köpte mig en fryst lasagne och sen till
jobbet där jag var....21.15...en kvart innan jag började.
Där har man för att man stressar...

Natten gick riktigt bra. I vanliga fall blir jag skittrött runt 5-6 men
inatt var jag pigg som en mört.

Nu är jag hemma igen och gröten står på spisen.
När jag lägger mig sen kommer jag nog att ställa klockan.

Kommentarer
Postat av: Carina

fy fabian vilka arbetstider, skulle jag aldrig palla med. Om jag inte får sova mina minst 8 timmar varje NATT, så är jag inte människa.

2009-05-13 @ 14:24:12
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: Mia

Carina: Men mellan 10-18 och 11-19 är det ju 8 timmar..S..jag måste sova dom timmarna jag med för att vara kontaktbar. Men igår vart det ju nästan 11 timmar! Sjukt länge....

2009-05-13 @ 18:02:00
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Jag jobbade natt ett tag och trivdes bra med det. Jag sov aldrig åtta timmar efteråt, men det gör jag ju inte på nätterna nu heller, så det är kanske bara sådan jag är. =P



Fick du mitt mail eller lyckades jag strula till det där på morgonkvisten? Hur blir det på lördag?



Kram

2009-05-13 @ 22:16:52
URL: http://vonnes.b
Postat av: ~Sol~

Jag jobbade natt ett tag och trivdes bra med det. Jag sov aldrig åtta timmar efteråt, men det gör jag ju inte på nätterna nu heller, så det är kanske bara sådan jag är. =P



Fick du mitt mail eller lyckades jag strula till det där på morgonkvisten? Hur blir det på lördag?



Kram

2009-05-13 @ 22:17:07
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: DD

hahahahahaha, det var verkligen ett uppdämt sömnbehov. Lite som min måndag. Somnade kl 18 och sov till tisdagmorgon kl 06.



nu e du pigg iaf =)



2009-05-14 @ 12:43:06
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0