Anod och katod...mest anod...

Idag gick jag hem från jobbet klockan 6 imorse. Frun i huset
var snäll och gick ner och jobbade dom sista 2 timmarna.
Guld av henne :D
Väl hemma trynade jag ovaggad in på soffan och sov till 9 då
telefonen ringde.
Jag hade bett en kollega ringa mig då, och jag sa till henne att
hon inte skulle tro på mig om jag sa att jag var uppe.
Det hela resulterade i att jag sa:

- NU är jag uppe! Tack söta för att du väckte mig.
- Får jag höra dig spola i vattenkranen då, sa hon.

Bra gjort av henne tycker jag :D

Sen var jag iväg på re-teaming-kurs. Första gången idag och vi
höll på fram till 16.
Trodde innan att jag nog faktiskt skulle dö lite därinne, men tjejerna
som höll i det hela såg till att vi var igång mest hela tiden och  jag
tycker det var en jättebra första-träff.

Och nu...nu måste jag skryta lite. Man får göra det om det är så att
det gynnar självkänslan...så är det.

Vi fick i uppgift att var och en av oss skulle skriva någonting positivt
om alla andra. Det var en lätt uppgift för jag tycker jag jobbar med ett
riktigt bra gäng.

När min lapp snurrat varvet runt stod det så här:
-En tjej med mycket kunskap.
-Enorm på matlagning.
-Rolig, lätt att prata med oavsätt vad det gäller.
-Alltid nära till skratt och lättsam.
-Noggrann och bra att jobba med.
-Omtänksam och noga.
-Nån att lita på och omtänksam
-Omtänksam, lätt att jobba med och lätt att prata med.
-GnällMia (mitt eget namnval), men jag tycker om dig ändå :D
-Du är en go tjej som jag känner att jag alltid kan prata med. DU är guld värd!
-En man kan lita på. Blir glad när jag jobbar med dig.

Läste ni? Annars kan jag upprepa: Snäll, rolig, duktig, lättsam, omtänksam...

Jomen..det är jag det (slår mig för bröstet)
Men dom var ju tvungna att skriva bara positivt.

Nu undrar jag vad som hade stått om dom skrivit negativa saker??
Fast jag tror jag struntar i det..:)

Kommentarer
Postat av: DD

Äsch, nu var det ju positiva saker och du fick massor med bra kommentarer. Tänk på det!



2009-09-03 @ 19:00:30
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: jojo

och du sa väl att jag var din nr ett kompis va??

Och den där negativa listan ger du till mig

så ska jag nog se till att de tar tilbaka det...



och jag kan ju börja med att ge dom snigel i ögat och skylla ifrån mig för det är inte mitt fel att de inte betalat tv-licensen

2009-09-03 @ 20:52:24
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

DD...Jag är jätteglad för den listan :D



Jojo...försökte ju bara skoja till det med den negativa listan :D...inte vill man väl ha en sån inte.

Snigel på ögat är föresten ute...numera kör man med daggmask :)

2009-09-03 @ 21:04:33
Postat av: Carina

Jag tycker det vore intressant om de hade sagt att ni bara fick skriva dåliga saker, Då skulle du få tillbaka en lapp som såg ut så här:

-

-

-

-

-

-

-

-



Kram Bästasyster!!!!!

2009-09-03 @ 22:11:09
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: ~Sol~

Om de fått skriva negativt också hade det troligen sett ut likadant ändå. Bara så att du vet... <3

Kram

2009-09-03 @ 22:50:30
Postat av: Fisken

Sånt där kan vara bra ibland. Vi har lite för lätt att bara titta på det negativa. Då kan det vara skönt med en påminnelse...

2009-09-04 @ 01:11:44
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Mia

Carina...Tack sötsyss, men jag har nog mina brister jag med som alla andra. Hoppas det iallafall annars har man ju inget att jobba på :D



Sol...du kan bara läsa ovan tycker jag :D....Åhhh vad jag önskar att jag var i dina skor nu föresten. Såg bilderna från Portugal på din blogg. Du kommer att ha det fantastiskt där! :D



Fisken

Visst är det så. Lättare att gnälla än att uppmuntra. Men försöker man tänka på det så är det faktiskt inte så svårt. Och det är SKÖNT att ge andra uppmuntran också. Men lappen dom skrev, den tänker jag spara..:D

2009-09-04 @ 13:41:13
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0