Betongankor och annat skumt..

Idag har det varit en rätt lugn dag.
Var ute och cyklade med "H" och hennes flickor på förmiddagen. Det var hennes äldsta dotter
7-år som cyklade medans 5-åringen satt i barnstol på pakethållaren.

Enköping är ju dels känt som "Sveriges närmaste stad" men också som "Parkernas stad".
"Sveriges närmaste stad" pga att vi har 38 städer och 3 internationella flygplatser inom 12 mils
omkrets.

Men idag cyklade vi igenom några parker som ligger utmed Enköpingsån. Efter den cykelvägen
har dom haft lite olika projekt under sommaren, olika småparker är uppbyggda men också
skulpturer. Och idag "studerade" tjejerna dessa skulpturer.

Som tur är så är de gjorda i betong/cement/nått hårt...så dom tål att lekas på. Rätt kul att
dom fixar till utställningar som tål att hanteras.
Roligast var egentligen figurerna som föreställer djur. Får, and, gris, katter, bulldog,
spindel mm mm...men även dessa finns...

                                      

Tittade nyss på en skum film föresten...21 grams...med bla Sean Penn.
Säkert en jättebra film, men man måste ha koncentrationen med sig...vilket jag inte orkade
ha. Väldigt mycket klipp och hopp som man bör hänga med i. Det blir nog till att titta
på den en annan gång när man har alla hjärnceller med på noterna.

Nu blir det sängen...imorgon tänkte jag gå upp tidigt och ut och prommenera före frukost.
Trots all pina sist jag gick till kotknackaren så känner jag mig nu riktigt bra. Blir inte alls
lika stel i ländryggen/höften...och värken i axeln känner jag knappt av alls :-)
Han visste nog vad han gjorde den rackaren trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0