torpardrömmar

Läste en blogg idag och började fundera lite. Han som har bloggen skrev om sina egna
funderingar kring vem han var, vart han varit, vart han var på väg och hur tusan han skulle
ta sig dit...vart det nu var...
Då börjar man fundera lite själv också. Vem sjutton är jag? Vad vill jag med mitt liv?
Grejen är att jag tror jag skulle kunna göra rätt mycket med mitt liv om jag bara vågade
och ville...eller snarare orkade...jag är ju av naturen rätt lat och bekväm av mig.
Men jag började fundera lite kring det där med att plugga.
Jag har som vuxen läst in naturvetenskaplig linje på komvux med riktigt bra betyg. Sen
har jag senaste åren läst på distans till USKA men är inte klar än....har tagit en liten
paus...
Konstigt egentligen att jag pluggar till USKA...jag som är mera matematiker...men det
är intressant och det har gått bra...hittills...vad jag ska göra med det hela sen det har
jag ingen aning om...USKA är egentligen inget att sträva efter så...då skulle jag nog
egentligen vilja läsa vidare till sjuksköterska...men...vill jag jobba med det?
Snacka om början till identitetskris *skrattar*

Sen är det biten med boendet. Jag vill ju så hjärtans gärna någon gång kunna renovera
ett litet torp...och sen naturligtvis bo där...skulle passa mig som handen i handsken.
Visst är det jobb med hus...men det ger så mycket tillbaka om man trivs. Tänk bara
att kunna ta en kopp morgonkaffe, sätta sig på trappan och pilla med tårna i det daggvåta
gräset och bara känna hur naturen vaknar...blir alldeles knollrig i huvudet när jag tänker
på det. En dag ska jag ha det så...det bestämmer jag här och nu...

     här ska jag sitta med mitt kaffe och njuta    

Kommentarer
Postat av: Ironman

Du får låna min trapp på landet om du vill ;-)

2008-08-18 @ 09:11:02
Postat av: Warlock

Hej nu har jag hittat hit! Torp låter himla fint! Renovering låter jobbigt, fast inte om man har tid på sig. Kan man få gå i sin egen takt är det riktigt roligt!



Hoppas du får det du söker och kom ihåg att utbildning inte alltid är detsamma som lycka. Fast allt måste ju betalas....



Kul att hälsa på i alla fall och se någon som också letar efter sitt syfte!



G.

2008-08-18 @ 16:36:57
Postat av: Jojo

OJSANHOPPSANHEEEEJ....

min grodis börjar få kommentarer på sin blogg.



Men du vet att de måste genomgå min test först innan tilltal till dig??? =)

2008-08-19 @ 20:43:01
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Småländsk torpare

Jag har väl inte satt griller i huvet på dig? Nä, det hade du nog redan ;) Jag är sugen på att börja läsa spanska egentligen...fast när skulle jag ha tid till det?



Malle

2008-08-19 @ 22:17:14
Postat av: Warlock

Du har inte skrivit så mycket sedan jag var här sist? Jag har också haft lågnivå men kommit igång litet nu igen och flyttat min blogg och skrivit litet nytt. Kände mig instängd på det andra stället. Hoppas allt är bra med dig!

Kram Warlock

2008-11-08 @ 17:54:02
URL: http://warlock.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0