God fortsättning!




Hade en jättefin julafton igår om än något trött.
Kom hem vid 9 igårmorse. Försökte sova ett par timmar
på soffan vilket väl gick så där kan jag säga.
Somnade...och vaknade av att Hille ringde.
Somnade...och vaknade av att Jonas (sonen) messade.
Somnade...vaknade av att Pucko ömsint (host) klev upp
på min mage för att läga sig och gosa. Men när han väl
lagt sig till rätta så fick jag faktiskt sova en hel timma!

Sen vart det dusch och fix innan syster hämtade mig runt 14-tiden.
Sen satt väl jultraditionerna nästan som en smäck tror jag.
Matfixande, Kalle Anka....fast jag sprang mellan köket och Kalle
Anka. Satt bara stilla när årets höjdpunkt visade sig i rutan....
nämligen Baloo och Mowglie....går liksom inte att fira en jul utan
dom rackarna tycker jag.

I år hade vi föresten infört en ny tradition. Alla köpte varsit paket
för max 50:- som vi sedan lottade ut till varandra. Vi sa att vi skulle
hålla hemligt vem som köpt vad men det är ju så att man kan inte låta
bli att gissa..*L*...vissa saker var lättare än andra att gissa vem som
köpt/gjort.
Det var allt ifrån koppar och skålar, handdukar, blomkrukor och pussel
till ett jättefint drakhuvud som systers son tillverkat själv i lera. Det var
kanonfint! Tyvärr glömde jag kameran hemma men ska be min syster
att fota så ska ni få se...*L* Men den var väldigt lik huvudet på denna bild



Kom hem vid 22.30 och då var jag riktigt trött. Hade väl suttit och gäspat
stora delar av kvällen. Inte av oartighet utan mera av syrebrist.
Konstigt egentligen att man orkar gäspa när inga andra muskler vill
fungera. Det är rätt ansträngade att gäspa också.

Ha nu en fin fortsättning allesammans!

Kommentarer
Postat av: Andreas

God Fortsättning!



Ha det fint.

2008-12-25 @ 13:32:16
URL: http://whine-spiken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0