Ny dag nya tag



Så..nu har jag sovit klart.
Igår började dagen (i vanlig ordning) av att jag vaknade. Just
igår vart det runt 9.30.
Var iväg med Hille, hennes barn och min syster och shoppade lite.
Är faktiskt ganska nöjd med det jag hittade:

1 halsduk
3 trosor
1 par mysbyxor
1 t-shirt till grabben
2 långärmade t-shirts till mig
1 stickad tröja
1 stickad kofta

för 469:-

Sen gick vi till ÖB och där hittar man ju alltid saker man behöver, saker
man inte visste att man behöver och saker man inte behöver men vill
ha ändå. Så hur man än gör så kommer man ut med en massa saker.
Jag kom bland annat ut med en skohylla viket jag iof hade rätt stort
behov av så det var ju bra.

Gick förbi hos syrrans dotter på hemvägen. Syrran bor där nu och är djurvakt
när dottern är med resten av familjen i fjällen.
Så där passade vi på att låta tjejerna klappa tamråttor och så hade vi riktigt
roligt åt när syster släppte lös chinchillan i köket och sen försökte få in den i
buren igen...haha...vilket race...

Skulle ha haft nattgäster sedan. Hilles dotter Wilma ville prova sova över.
Hon tycker sånt är lite läsigt, och så är hon väldigt mammig. Sist vi provade
fick jag gå hem med henne igen vid halv elva på kvällen..gråtandes...
Nu hade hon tagit mod till sig, tänkt över situationen länge och JO hon skulle
med och sova kvar. Men när jag sa till henne om att hon skulle klä på sig så
att vi skulle gå...då ångrade hon sig :-) Så vi får ta nya tag en annan gång.

Istället hamnade jag alltså på krogen med ett par jobbarkompisar och deras
bekanta. Var väl si så där skoj...dom är så mycket yngre och det märktes.
Min ena jobbarkomis pappa skulle komma. Det var han som bad om att jag
skulle gå med...tror ni han dök upp?..*S*...nej karlar är fega...
Kom hem strax efter 2 inatt och har sovit som en stock. Snart är det skidor på
tv och sen ska jag jobba. Tycker jag har haft en riktigt bra helg. Det har hänt en
hel del och jag känner verkligen av att jag fått vara ledig ett par dagar.
Men iof skulle jag kunna tänka mig att vara hemma en hel vecka. Man kanske skulle
lägga in om lite semester???

Kommentarer
Postat av: Iron

Det var ju mkt motion du fått en och samma dag samt styrketräning med att bära hem allt också :-)

Och chinchillor är snabbare än tanken ibland..jag har haft sån själv :-)



Nu blir det sofflocket igen och vila innan arbetsdag imorron.



Möllenööh!

2008-12-28 @ 14:39:38
Postat av: Andreas

Hej, jag har satt lösenord på min blogg nu för det finns tydligen idioter som inte kan låta bli att jävlas.

Så om du tillhör en av dem trogna läsarna så kan du skicka mig ett mail till adressen jag angett här, så lägger jag till dig på listan över de som är godkända.

2008-12-29 @ 14:09:27
URL: http://whine-spiken.blogspot.com
Postat av: Therese

O vad jag känner igen mig i det du skriver om Wilma. Jag var den sortens barn som liten. Minns då mina föräldrar lämna mig hos min farmor som jag verkligen tok älskade. Dag tid var det inga som helst problem men då jag skulle sova där uj uj vilken vånda Haha...

2008-12-29 @ 22:33:31
URL: http://yrhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0