Punk-a

Åh i natt sov jag riktigt gott! Har inte haft en endaste dröm
vad jag kan komma ihåg. Katterna lämnade mig ifred
och rummet var så där alldeles lagom svalt så man slapp
vrida runt kudde och täcke med jämna mellanrum som man
(jag) gör när det blir varmt.

Igår kväll jobbade jag ju. Vart en liten annorlunda kväll eftersom
min brukare (det heter så när man är assistent) fick punktering
på sin permobil. Det var ju lite fel dag att få punktering på då det
är svårt att få ut folk som kan reparera en helgdag. Så det var bara
att fixa det själv. Eller själv och själv vi var tre stycken som fick slita.
In med planka och träklossar. Häva upp stolen genom att sticka in
plankan inunder stolen och sedan använda hävstångsprincipen,
eller gungbrädeprincipen som jag brukar säga. Det gick riktigt bra.
Vi fick loss hjulet, hittade två hål i slangen som vi lagade. Dit med
hjulet igen. Bort med alla plankor och så skulle jag köra ut den i
hallen. Då fanns det ingen drivning på det hjulet så stolen gick
inte att svänga.
In med plankor och klossar igen. Upp med stolen. Av med hjulet.
Då såg vi att en liten "pigg" hade lossnat. Den piggen som gör att
hjulet går runt.....
Dit med piggen. På med hjulet. Klämde fingrarna.
Ner med stolet. Bort med plankor och VOILA! Stolen gick att köra!



Kul när det händer lite andra saker än dom vanliga inkörda.

Idag ska jag på lunch hos en jobbarkompis i Västerås. Men det blir
ingen jullunch utan något annat vanligt. Gott som omväxling.

Kommentarer
Postat av: Therese

Bra gumms vilka färdigheter du besitter S

Då ringer vi efter dig nästa gång o inte hjälpmedelscentralen ;o)

2008-12-26 @ 14:48:20
URL: http://yrhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0