Skrivkramp

Har kommit på att jag är nog inte så illa ute ändå.
Man vart ju lite oroad av att äta piller men så hittade jag
det här på nätet:

Hypotyreos
underfunktion av sköldkörteln

  • Håravfall
  • Torrt och sprött hår
  • Gulblek, sträv och skrovlig hud
  • Svullnad i ansiktet, särskilt kring ögonen
  • Täppta tårkanaler
  • Gruskänsla i ögonen
  • Dålig svettningsförmåga
  • Värk, stelhet, svullnad i leder
  • Långsamma reflexer
  • Heshet
  • Förstoppning
  • Långsam puls
  • Hjärtförstoring
  • Anfåddhet
  • Menstruationsrubbningar
Och jag har inte torrt, sprött hår.
Jag har inte gulblek, sträv och skrovlig hud.
Jag är inte svullen i ansiktet.
Jag har inte täppta tårkanaler.
Ibland har jag grus i ögonen.
Om jag bastar har jag dålig svettningsförmåga (mysko jag vet)
Jag har ibland värk och stela leder men sällan svullna.
Jag har ibland långsamma reflexer.
Jag är sällan riktigt hes.
Jag har sällan förstoppning.
Jag har vilopuls på runt 70-80--dvs rätt hög.
Hjärtförstoring???? Ingen aning..
Andfådd är jag ofta
Mensrubbningar? Svårt att veta när jag har hormonspiral...

Så ni ser...jag är rätt frisk ändå...trots allt....*gör en piruett*


(skriver om detta eftersom jag har total skrivblackout i övrigt)

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja men du ser... bra ju att det iaf inte är värre

;-)

Hoppas du har en fin kväll!

2008-12-21 @ 20:40:42
URL: http://yrhattan.blogg.se/
Postat av: Jojo

haha du e bra go du!

Kan tolka allt till det positiva. =)

2008-12-22 @ 20:15:07
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0