Fasan...en....




Vaknade i morse...satte mig upp i sängen och så där
"GAAAAAAAAAGHHHHHHHH....det DÄR måste jag skriva om på bloggen!!!!"
Håret stog väl på skaft, ögonen var så där morgonmosiga, kudden fanns kvar
någonstans i bakskallen och katterna vart livrädda.

Och nu sitter jag här...och minns ta mig tusan inte vad det var jag skulle
skriva om....frustrerande?...Jaaaaa!!!!!....*nick nick nick*....suck

SKa ta lite kaffe och ut och blossa och se om minnescellerna hamnar på
plats igen...CTRL+Alt+Del....och så stänga av lite skräpprogram så kanske......


Nä....jag kom inte på det.....säkert var det någon konstig dröm. Jo jag brukar
faktiskt ha sådana ibland.

Kan berätta att jag tapetserade igår...för första gången i mitt liv!
Och det var med mönsterpassning :-)
Vi var två....och det var hos han jag jobbar med...och det gick bra!
Så nu skulle jag kunna tänka mig att tapetsera lite hemma också...någon gång...

Idag ska jag iväg och baka smörgåstårta. Vi på jobbet ska ha partaj imorgon
hos en av tjejerna på jobbet. Ska bli riktigt roligt att ses utanför jobbet och jag
hoppas verkligen att det inte blir en massa jobbsnack....sånt vill jag inte ha när
jag är ledig.
Visserligen trivs jag rätt bra på jobbet men herregud!!! Någon måtta får det ändå vara.
Jag har sagt att den som pratar jobb imorgon kväll ska få springa fem varv runt
huset...jag ska inte springa ett enda....


Kom på en kul grej om min son idag. Eller snarare min mamma tog upp det.

Mamma ringer hem till mig. Grabben 5 år svarar:

- Mormor mormor!!!! Faster Svan är på baksidan!!!
- Va? Faster Svan?
- Jaaaaa...Faster Svaaaaaan är på baksidan!!!
- Men vem är Faster Svan???
- Den står på boooooooooooordet!!!!
- Får jag prata med mamma?

Jag får luren

- Vem är Faster Svan?
-Va? säger jag
- Ja Stefan säger att Faster Svan är på baksidan vem är det???

Jag får ett sådant där hysteriskt skratt och förklarar:

- Det är en FASAN!

Grejen var att en fasan hade tagit sig upp på vårat altanbord och stod
och speglade sig i fönstret. Alldeles galen vart han när han såg sin
spegelbild och gjorde utfall mot fönsterrutan. Det såg rätt skoj ut när
man stod på insidan och tittade.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Nae va söt, haha.. faster svan :D

2008-10-24 @ 11:28:51
URL: http://ernies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0