Åh vi måste ha retat gudarna...

...för det är bara regn hos mig..


Ja här öser det ner kan man säga. Oftast kommer regnet
uppifrån och rakt nedåt i en lodrät bana. Men ibland så
händer det något och regnet lägger sig liksom ner. Som att
det är på väg ner till en vågrät bana men inte riktigt orkar med.
Men men...det vågräta kommer väl när mängden vatten har
ökats på lite.

Idag ska jag rensa ur mina bokhyllor. Plocka undan en massa
böcker jag läst och som bara står och samlar damm just nu.
Jag kan lika gärna ha dom i kasse/kartong tills jag får för mig
att göra mig av med dom.

Ska se om jag kan ta mig ner och boka tvättid också. Skulle
behöva två tider tror jag. Blir massor att ta tag i efter att ha
renbäddat sängarna och bytt gardiner.

Igår var jag föresten ute och testade löparskorna jag fick av
syrran. Jag tog Nellie med mig och vi gick till skogs.
Stundvis gick det riktigt bra att jogga med henne, men oftast
var hon ivägen eller så vart det trassel på annat vis.
Jag joggade inga långa stunder utan körde 1 min jogg, 5 min
gång, 1 min jogg osv för att känna på lite.  Och det gick bra!
Visst talade knäna om att nu du...nu gör du något du inte brukar....
men det var bara att jogga vidare. Kan ju knappast vara något
livsfarligt att det hugger lite i knät. Det är nog bara ovanan.
Jag BESTÄMMER att det är ovanan så är den saken klar...så!

Kommentarer
Postat av: Fisken

Du ser! Man blir lite stolt över dig... Bra kämpat!

2009-07-09 @ 14:59:16
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Mia

Fisken...Åh man tackar :)

2009-07-09 @ 16:05:52
Postat av: ~Sol~

Göra dig av med böcker???? Är du sjuk, människa??? Jag blir ju orolig för dig, ju. Den där semestern är inte bra för dig, du får för mycket tid att fundera ut en massa dumheter. ;)

2009-07-09 @ 23:47:41
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mia

~Sol~

Det står "Tills jag får för mig" och vem sjutton har sagt att jag ska få det?...S...Nej det är en massa pocketböcker som ska bort...eller iallafall stoppas undan. Är du aspirant?

2009-07-10 @ 00:24:25
Postat av: Fisken

Vad du än gör: GE INTE FLER BÖCKER TILL N'BATHA!!!

Det är JAG som får släpa skiten när de flyttar...

2009-07-10 @ 11:49:03
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Mia

Fisken....Haha jag lovar! Vet precis hur det är!

Min syster bokmal har flyttat ett antal gånger med 75 papperskassar böcker. Och ALLTID har hon flyttat till lägenheter utan hiss.

2009-07-10 @ 12:54:24
Postat av: carina

Go girl!!!! Ge skorna vad de tål!!

2009-07-10 @ 12:55:17
URL: http://carinatranar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0