Den stora fixardagen.

Idag kom den där dagen jag väntat på hela veckan.
Regn, åska och SVALKA!

Jag började med att möblera om lite i vardagsrummet.
Köpte ett soffbord av grabben som nu står på plats.

Jag har tidigare haft två stycken HOL som soffbord,



men dom är numera placerade som hörnbord.
Mycket bättre!

När det var klart satte jag mambon på att ta hand om
monsterdisken och jag fortsatte plocka i köket.

Sen kom mamma så då fick hon torka kryddburkar
medans jag stod uppe på bänken och torkade av ovanför
fläkten. Fan så jäkla skitigt! Fastnade med svampen när
allt gammalt fett lossnade. Äckligt!!
Men nu är det borta.

Vad har jag gjort mera? Jo jag skurade av golven också.
Nu ska jag sätta fart och rensa ur en låda och ett par skåp
i köket. Ni vet dom där skåpen som anfaller när man
öppnar dom. Dags att gå till motangrepp nu.

Har SÅÅÅ mycket skit som ska till återbruket och kastas.
Gamla bord, en säng, kassar och kartonger...men någon
dag så får jag nog iväg det lasset också.

Mamma hade med sig symaskinen hit. Jag ska låna den och
sy lite gardiner till vardagsrummet.
Lovar att fixa bild sen när det är klart :)

Kommentarer
Postat av: jojo

Fortsätt städa hos mig!! =)



Svar: Ja visst var det läskigt,

tänkte att det var våran vanliga tur.

Fast killen skulle ändå haft spåstraff,,

2009-07-05 @ 11:53:28
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

Jojo...Mä!! Det är ju DU som är städexperten!

Jag kan komma och bada med dina ungar i havet så kan du städa :)



Spåstraff??..Hmm..undrar vilka hemska spådomar han skulle få då...fnittrar lite

2009-07-05 @ 13:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0