Det Borénska minnet och pepp i skogen

Igår kom min syster hit :) Det är inte så jätteofta vi ses men när
vi gör det så brukar vi har riktigt trevligt. Och det hade vi den här
gången också.


Vi har kommit underfund med att vi har en Borén-gen i våran
familj. Genen påverkar minnet...till det sämre.

Vi var iväg och handlade syster och jag. Skulle äta tacos och
var nere och hämtade grejer till det.
När vi kom hem så upptäckte vi att vi hade glömt köpa gräddfil.
Och faktiskt...man KAN INTE äte tacos utan gräddfil, så är det bara.

Så vi åkte ner igen till affären. Jag skulle hämta ett paket samtidigt.
När vi stod och väntade på min tur så bad jag syster hämta en gräddfil
och i nästa andetag så kom vi på att vi kanske skulle köpa hem lite
chilipeppar också. Syster rusade iväg efter chilipepparn, jag hämtade
mitt paket, vi gick till kassan och betalade och så åkte vi hem.

Utan gräddfil.

Sen kom mamma och vi skulle börja hacka lök. Löken var rutten så
mamma gick ner för att handla ny lök..men ingen kom på att påminna
henne om gräddfilen.
Så jag fick kasta mig på cykeln och åka ner till affären igen. För fjärde
gången, men då gick det bra...sen åt vi tacos...:)

Imorse var vi ut för att springa syster och jag. Det gick jättebra!
Och det var riktigt riktigt roligt att ha henne med som påputtare och
peppare :) Faktiskt så joggade jag hela tre minuter i sträck :)
Vi var ute i 40 minuter och regnet och svetten gjorde sitt. Såg nog ut
som en dränkt katt när vi kom hem, men shit vad skoj det var!



Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Va?? Ni också??? Jag trodde den genen muterat sig enbart i vår släkt, men det kanske är mer utbrett än så...? =P

2009-07-28 @ 21:29:05
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sol..kanske skulle man kunna misstänka att den genen sprids värre än svininfluensan då..S

2009-07-28 @ 22:17:54
Postat av: Goran van Den Buske

Hade en lumparkompis från Göteborg som hette Borén. Tänk vad världen är liten.

2009-07-30 @ 15:54:45
URL: http://blogg.passagen.se/goranvandenbuske/
Postat av: Mia

Goran...Nja...vi kanske är många...så kan det vara :)

2009-07-30 @ 15:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0