Ruskiga Knorrhanar

Oh what a day what a day....

La mig rätt sent igår. Mera exakt vid 1-tiden. Kanske inte
så jättesent för en vanlig medelsvensson, men så heter
jag ju inte Svensson heller. Börjar liksom inte ens på
samma bokstav..faktiskt ganska många bokstäver emellan
också.
Sov lite si så där eftersom lillkattan var på helspänn. Nellie
låg ju på golvet och skulle sova. När Nellie fick syn på Fis-Lisa
så började hon pipa så där frustrerat som hundar gör när dom vill
säge "Jag ÄR snäll. Jag LOVAR" och märker att dom inte blir trodda.

När jag väl somnat så ringde klockan. Talade om att nu var det
06,30 och minsann dax att kliva upp. Jag kan inte skylla på någon
för det, totalt mitt eget "fel". Jag hade bokat tvättstugan till 7.

Upp. Ut med hund. In med hund. Ut med tvätt. In med tvätt i maskinerna.
Äta frukost. Diska. Hänga tvätt. Ut med hund. In med hund..ja ni fattar.
Fullt upp liksom.

Hille och Calle kom upp på fika senare och visade sina fina förlovningsringar!
Så jäkla mysigt att dom förlovat sig :) Och ringarna var jättefina. Sådana där
randiga..silver,guld,silver...

När tvätten var klar, HilleCalleFikat var färdigt och Nellie var hämtad så
slocknade jag på soffan framför "Skrållan, Ruskprick och Knorrhane".
Gamla välbekanta ljud från teven.
"Jag tänker INTE smuggla barfota" säger Tage.



Nej vem vill det. Glas mellan tårna, spik i foten och alla andra otäckheter som
kan hända då. SNIGELSLEM!!!

Nu ska jag strax äta. Magen kurrar å det grövsta.

Hur har eran lördag varit?

Kommentarer
Postat av: Goran van Den Buske

Jodå, tackar som frågar!

2009-07-11 @ 19:00:26
URL: http://blogg.passagen.se/goranvandenbuske/
Postat av: Daniel

Hej!



Du gjorde min lördag, kan man säga, när du sa att Korvas liknar mig! En av mina bästa vänner sa häromdagen att hon blir mer och mer lik Lisa. Jag sa att han var blind och oförmögen att se sånt. Skönt att det finns sådana människor med skarp och iakttakande blick, som du!



Hoppas att din trötta dag ordnar upp sig ordentligt! Men att boka tvättid kl sju på lördagar, det förstår jag mig inte på, självplågare där.



Ha en fin kväll!

/Korvaspappa

2009-07-11 @ 20:00:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/korvasson
Postat av: Mia

Goran...Låter härligt :)



Daniel

Vad bra :) tänk att så lite kan göra så mycket.

Men jag tycker faktiskt det. Men å andra sidan har du ju inte haft någon bra bild på Lisa i bloggen så jag är rätt enkelspårig :)



Ja bättre saker har man ju gjort än att boka så tidiga tvättpass. Men å andra sidan är det skönt när man är klar :)

2009-07-11 @ 20:17:35
Postat av: Goran van Den Buske

Den där farbror Melker blir man ju aldrig klok på..

2009-07-11 @ 22:02:23
URL: http://blogg.passagen.se/goranvandenbuske/
Postat av: Anonym

Goran

Melker är cool :)

2009-07-11 @ 22:43:06
Postat av: ~Sol~

Min lördag hotade att bli ett evigt väntande, men eftersom jag är så dålig på att stressa valde jag att läsa en bok tills väntan var över. Kvällen blev rätt bra, trots att alla planer gick om intet. =)

2009-07-11 @ 23:31:32
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mia

Sol..du är sund du :)Läsa en bra bok är aldrig fel :)

Föresten är jag nu klar med din bok. Den var riktigt bra :)

2009-07-12 @ 11:47:53
Postat av: ~Sol~

Ja, visst är den!! Trots att den är skönlitterär. Jag gillar den som fan. =D

2009-07-12 @ 12:00:55
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Bajsugglan

Snigelslem är kanske inte så trevligt nej. Och inte heller såna där wienerbröd med gult klegg (typ vanljkärm) i, som brukar kallas "mormors slem"!

2009-07-12 @ 12:46:16
URL: http://bajsugglan.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ugglan..ja inte fan låter det trevligt med mormors-slem...

2009-07-12 @ 18:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0