Vågorna på vägarna

Åkte till Västerås med Hille och Malin på eftermiddagen
idag.
Travade väl runt där och titt-shoppade (hatar!) och efter
en tur in på Ica Maxi så åkte vi hemmåt igen.

Ungefär vid Sagån så ser vi hur himmlen är alldeles stålgrå
över Enköping. Och när vi är mellan Hummelsta och
Enköping så kommer regnet. Bilar står parkerade utefter
hela E18, står där och väntar ut regnet för att minimera risken
för vattenplaning.
När man mötte en bil, så skvätte det inte vatten från däcken som
det brukar göra vid regn. Nej då. Det kommer VÅGOR över på andra
körbanan. Har aldrig varit med om det förut.
Bilarna kröp fram i 40 på en 90-väg...rätt häftigt ändå på något vis.

När jag kommit hem så kommer åskan. Den är rakt ovanför och
för första gången på jag vet inte hur länge så tycker jag att åskan
är obehaglig. Så pass så att jag stänger av datorerna och drar ur
sladden till Routern.

Nu regnar det fortfarande, men i ett lugnare tempo. Och åskan har
dragit vidare.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Jag gillar åskan, men ibland påminns man om att man bör hysa en hälsosam respekt för den.

2009-07-12 @ 19:15:30
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0