Hundar, röda katter och nattjobb

Först vill har bara tala om att lilla söthunden är opererad och
det gick bra. 40 stygn, ut- och invändigt blev det.
Nu går han runt med dumstruten (tratten) runt huvudet och
känner sig allmänt förnärmad och lite deprimerad tror jag.
Han hade dessutom halsfluss! Det visste jag inte ens att
hundar kunde ha.

Idag är jag ledig...eller snarare jag SKULLE vara ledig.
För ett par timmar sedan rinde dom och frågade om jag
kunde jobba natt i helgen. Ska egentligen jobba natt måndag
till onsdag men dom nätterna får dom då ge till någon annan.

Det blir en lite kluven känsla. Dels är det jobbigt att få veta så sent
att man ska jobba natten, man måste ju sova innan och just nu
är jag inte särskilt trött, men jag får ta stekpannan till hjälp så
fixar det sig.
Dels så innebär ju det här nu att jag blir ledig hela nästa vecka
och det gör ju inte så ont :-)

Tänkte idag på katter...och särskilt då på röda/gula katter.
Jag inbillar mig att dom inte är riktigt som alla andra katter, dom gråa,
svarta, vita...
Jag inbillar mig att röda katter har mera hyss för sig, att dom kanske
rentav är lite smartare. Dessutom så är dom ju i regel väldigt mycket
större än andra katter....rätta mig om jag har fel...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0