Nähä....

Sitter och slöläser rubrikerna på aftonbladet när
dessa rader dyker upp:

Mannen hade köttbit i halsen – kvävdes till döds
Nu konstaterar Socialstyrelsen att SOS-telefonisten gjorde fel.

NÄHÄ!!!

Men vad jag undrar är...vad händer i sådana lägen?
Kan man dömas för något? Eller är det bara ett "simpelt"
tjänstefel?

Jag tycker att SOS-operatörer har ett hedervärt jobb, tro inte annat.
Har funderat själv på om man skulle testa det jobbet eftersom det
verkar intressant.
Men det är ett enormt ansvar på dom som sitter där. Man vet ju själv
hur svårt det är att avläsa personer via telefonen.



Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Ja du, det är en svår fråga. Jag vet inte vad som sker i sådana lägen, men det måste ju vara en oerhörd press att i telefon kunna bedöma vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt. Jag avundas dem inte, men jag anser dem hedervärda. Trist bara när sådana här situationer uppstår. =(

2009-03-24 @ 20:47:10
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0