Flytt..nästan med förhinder...

Idag höll det på att bli en riktigt knasig dag. Det var på
håret att hela helgens planering hade sopats under mattan
totalt.
Det var nästan så att det inte hade blivit flytt alls. Inte för mamma
och inte för sonen.
Nähe...vad hände då?
.
Mamma hade blivit tillsagd av nya hyresvärden att hämta nyckeln
till nya lägenheten tidigast ett. Dom stänger två på fredagar.
Mamma knatade ner på stan och stod vid hyresvärden exakt klockan
ett...det gjorde också en hög andra människor.
Men ingen kom in, kontoret var stängt. En lapp på dörren deklarerade
tydligt att "Idag stänger vi klockan 12".
Mamma var förtvivlad. Folk var arga.
.
Jag frågade mamma om dom RINGT till kontoret.
-Nej det är stängt! Dom stängde 12! utbrast min mor.
-Ja men det kan ju vara någon kvar där inne, försökte jag.
-Nej dom stängde 12!
-Har ni provat ringa?
-Nej! Dom stängde 12!
-Mamma, jag ringer dig om en stund...
.
Jag ringde kontoret, ingen svarade.
Jag ringde felanmälan, ingen svarade.
Jag ringde larmtjänst, dom kunde inget göra.
Jag gick ut på nätet och hittade namnet på verksamhetschefen. Slog hans
namn på Eniro och fick fram att han bor i Västerås.
Hittade namnet på verksamhetsassistenten, slog på Eniro, hittade hennes
nummer här i Enköping och ringde.
Hon svarade och jag berättade.
Hon sa att hon kan inget göra.  Jag sa ring den som KAN göra något.
Hon sa att hon hade en kladdkaka i ugnen. Jag sa att det lät ju gott.
Hon sa att hon skulle ringa tillbaka till mig. Jag sa "Gör det" och la på luren.
.
Ringde mamma igen och berättade vad som eventuellt var på gång.
Hon sa att hon skulle knata hemåt så länge.
.
Efter en kvart ringer telefonen, det är verksamhetsassistenten som ringer
och talar om att hon ringt sin chef, som ska kontakta en säljare, som ska
få åka till kontoret och lösa problemet.
Fem minuter senare ringer säljaren då hon sitter i bilen på väg ner.
.
Allt bara för att säljarna inte varit med på att det är fredag före helgdag idag
och att dom då stänger 12 istället för 14 som en normal fredag.
.
Men nu är det löst och det blir flytt imorgon som planerat.
Alla är lyckliga och glada utom den stackars säljaren som fick kasta sig i
bilen med ett grinigt barn för att lösa problemet. Hoppas hon får betalt
för det.

Kommentarer
Postat av: Fisken

"jag sa: det lät ju gott..." HA, HA, HA!!!

2009-11-13 @ 09:21:10
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0