Dagen idag var en bra dag

Vill bara säga att dagen idag har varit jättebra!
Började med att jag först försov mig (JJAAAaa igen!)
Och sen när jag väl kom till jobbet så vart jag bjuden
på fika...helmysko och jättemysigt!
"Egentligen borde du ha skäll" sa den finska mannen.
"Jag skällde på mig själv hela vägen hit, så det är redan
fixat" svarade jag.
"Jaha men då så" sa den finske mannen och log.
Sen efter jobbet så hämtade syster mig och vi åkte till
Ängsö för att rida islandshäst. Ängsö är ett naturskyddsområde
som ligger mellan Västerås och Enköping. Väldigt vackert är
det där.
Hästarna var sadlade och klara när vi kom. Jag fick en fux som
hette Asgur och var 9 år.
Ett riktigt matvrak som så fort han fick tillfälle dök ner med skallen
i gröngräset och tuggade. Mina ömma fingrar vittnar om att det
var dumt att försöka hålla emot.
Vi red väl runt i 2 timmar (bilder kommer) och sen tillbaka till
stallet, sadlade av, ryktade, tog hästarna till hagen och så
åkte vi därifrån för att grilla korv innan vi åkte hem igen.
Nu har jag varit hemma en stund, duschat av mig hästdoft och
grillos...tittat lite på tv och läst lite bloggar.
Och så har jag börjat säga "Aj aj oj fan aj jäklars stöööön". Man
kan säga att jag ligger i träning inför morgondagen då jag kommer
ha fyra skinkor som ömmar. Jag vet...jag har varit med om det förr.
Ska bara jobba 8-21.30 imorgon så det är lugnt....

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken härligt dag!! Vädret var ju verkligen fantastiskt. Ser fram mot att se bilderna sen.

2009-09-12 @ 22:44:59
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: DD

betande hästar...hmmm....det brukar resultera i ont i axlarna. DET saknar jag inte med ridandet ;D



2009-09-14 @ 20:49:21
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: jojo

Men varför har du inte en sådan liten kudd-ring du kan sitta på. Jag har använt sånna,...

efter att jag fött.

Och att rida har jag hört, om man inte ridit på länge ska ungefär kännas som man fött,..s¨du fåååååååååååår använda en sådan ju.



==)

2009-09-14 @ 20:55:39
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0